Daily Learnings

februari 20, 2008

Vrijgesproken burgemeester kan niet alles weten

Filed under: communicatie,Diverse,Impact,onprofessioneel — dailylearnings @ 5:39 pm

Als ondernemer vindt ik het uitermate belangrijk om mijn klanten tevreden te houden. Om hen te leveren wat we hen beloven en een toegevoegde waarde te creëren. Daarbij wil ik ook absoluut zelf tevreden zijn over het werk dat we afleveren. Eigenlijk gaat het werk pas buiten als wij er blij mee zijn.

Als ik over de Vlaamse wegen rij vraag ik me af of de verantwoordelijke schepen trots is op zijn werk. Of hij echt vindt dat hij alles heeft gedaan om zijn klanten (wij de burgers) tevreden te stellen. Om ervoor te zorgen dat zijn klanten veilig naar school of hun werk kunnen gaan. Zou die tevredenheid er zijn dan houden de Vlaamse schepenen van openbare weken er totaal andere kwaliteitsnormen op na dan ik.

Vandaag werd de oud burgemeester van Gent vrijgesproken van zijn verantwoordelijkheid voor de situatie van een stuk wegdek. Door oa de slechte staat van de weg was er een ongeluk gebeurd. Ook werd een overdreven snelheid van de bestuurder vastgesteld. Maar eigenlijk doen beide er niet toe. Wel het argument van de ex-burgemeester Beke. Hij argumenteerde namelijk dat hij niet op de hoogte kan zijn van de staat waarin alle wegen in zijn gemeente zich bevinden. En hij kreeg nog gelijk van de rechter ook!

Kijk niet elke burgemeester moet vervolgd worden als er iets mis loopt in zijn stad. Maar zich onttrekken van zijn verantwoordelijkheid door te zeggen dat hij niet van alles op de hoogte kan zijn, is onprofessioneel en een belediging voor de mensen die op hem gestemd hebben.. Als deze mentaliteit wordt doorgetrokken naar het bedrijfsleven dan ligt elk bedrijf morgen op zijn gat. Het zijn dergelijke argumenten die de bureaucratie in stand houden.

Je moet als burgervader niet overal voor vervolgt worden maar je moet wel je verantwoordelijkheid opnemen.

1 reactie »

  1. Really Appreciate this post, can you make it so I receive an email sent to me when there is a fresh update?

    Reactie door https://www.istanbulpost.com.tr/bill-gates-what-i-loved-about-paul-allen/?replytocom=647692 — december 6, 2020 @ 3:06 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.