Daily Learnings

januari 30, 2008

Google Book – The Picture of Dorian Gray

Filed under: communicatie,Impact,Internet,Life Changing,Personal — dailylearnings @ 9:22 am

“The artist is th creator of beautiful things”

Zo begint Oscar Wilde zijn voorwoord van  een van de mooiste boeken ooit geschreven. “The Picture of Dorian Gray” vertelt het van een prachtige jonge kunstenaar die een portret van zichzelf heeft geschilderd. Om zijn schoonheid te beschermen wordt de wens uitgesproken dat hij zijn schoonheid nooit zou verliezen. Vanaf dat moment wordt hij zelf niet langer meer ouder maar zijn geschilderde zelfportret.

Het boek staat al jarenlang afgelezen in mijn boekenkast. Vandaag botste ik op de digitale versie ervan in Google Books. Dit was meteen mijn eerste kennismaking met dit Google-aspect. En alhoewel ik de techniek heel er prachtig vind weet ik niet goed wat ermee te doen. Een boek lezen op mijn scherm ? Passages lezen kan maar het zoeken naar een specifieke passage is niet evident. Teksten copieren gaat niet omdat het volledige images zijn. De pagina ‘over dit boek‘ is wel leuk om een overview van het boek te krijgen. Vooral makkelijk als je een korte beschrijving wil geven of zoals Bart De Pauw een interessante quote wil loslaten tijdens party’s.

1 reactie »

  1. Ik snap hier helemaal niets van. Je rept over een ‘afgelezen’ en bovendien ‘een van de mooiste boeken ooit geschreven’ maar van het kleine stukje informatie dat je geeft klopt geen snars. Dorian Gray wordt geschilderd, hij is zelf geen kunstenaar. Daarbij komt dat hij wel degelijker ouder wordt maar uiterlijk onaangedaan blijft. Hij behoud de goddelijke verschijning van de jeugd.

    Reactie door Luka — april 10, 2008 @ 10:21 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

