Daily Learnings

januari 17, 2008

Het merk Belgïe NV

Filed under: communicatie,Diverse,Impact — dailylearnings @ 9:16 am

Disndagavond organiseerde de expertgroep Communicatie van Stichting Marketing een seminar met de titel: “The brand Belgium. Does it exist? What’s next?” Een drietal buitenlandse communicatie-experts die hun mening duidelijk maakte over wat er moet gebeuren om van Belgïe een A-merk te maken.

Experts van dienst:

  • Robert Torck – president Intersnack France
  • Nils van Dam – Senior vice president Spreads & Dressing Europe, Unilever
  • Tom Blackett – Vice-chairman Interbrand Group

Enkele boeiende conclussies en uitspraken:

Strong points Brand Belgium :

  • High skilled people
  • Networking
  • Multi langual
  • Modest – pragmatic
  • Confident
  • hard working

Challanges for the brand Belgum:

  • Broadening it’s ambitions
    • risk avoidance
    • parochial mentality
  •  More languages (min. 4)
  • multi cultural potential
  • Increase education level
    • BE university in top 10 of the world
  • Reach for the best in class communication infrastructure
    • wireless internet access everywere – country wide
    • free pc for all inhabitants

Nils van Dam: “To many responsabilities are in the hands of the regions. It makes it difficult to make global decisions.”

Question from Tom Blackett to Yves Leterme: ” What is your vision in the benefits of a united Belgium?”

“All branding comes from inside => out” It’s starts with the people of Belgium and not with the politicians.

1 reactie »

  1. Behalve het imago van producent en gebruiker van bier, chocolade en wafels, heeft België in het buitenland zo goed als geen imago. Er is dus nog veel werk aan de winkel op het vlak van communicatie.

    Reactie door Zakelijke communicatie — juni 27, 2011 @ 6:46 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.