Daily Learnings

januari 6, 2008

Nieuwe website VRT Nieuws

Filed under: Internet,Life Changing,Vreemd — dailylearnings @ 11:27 pm

De RedactieDe VRT Nieuwsdienst heeft deze avond een nieuwe website gelanceerd. De oude was mijnsinziens echter nog niet versleten. De nieuwe site biedt veel, heel veel multimedia. Beelden van het journaal worden hergebruikt op de website. Nog meer dan vroeger gaar VRT ook online voor bewegende beelden. Maar waar de oude site een goede gebruiksvriendelijkheid had heeft de nieuwe toch even was zoekwerk nodig. Ik tel op het eerste zicht een 4 tal navigatie mogelijkheden. Een brede videoband met waarschijnlijk actueel nieuws, in blijft bovenaan in beeld staan waarmee de helft van het scherm op elke pagina hetzelfde is en me tot scrollen dwingt.

Na wat scrollwerk een kakofonie van blokken die er allemaal even klikbaar uitzien maar niet zeggen wat ik daarna ga vinden. het lijkt de typische ‘zet alles maar op de homepagina’-ziekte.

Waarom moet er eigenlijk zo’n verschil gemaakt worden tussen video en tekst content? Als ik info wil hebben over een vliegtuig dat een kantoorgebouw is binnengevlogen wil ik daar zo veel mogelijk over weten. Tekst of video maakt op dat moment niet uit.

De naam luidt nu: deredactie.be Een naam die ik ook nog niet helemaal begrijp. Is het publiek niet gewoon op zoek naar nieuws en minder naar een redactie ?

Maar bon, het is de eerste dag en er zal nog wel wat gewijzigd worden. DeNMBS heeft ook na enkele maanden zijn nieuwe schema toch weer aangepast?

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.