Daily Learnings

november 5, 2007

Vermeersch excuseert, KIA profiteert

Filed under: communicatie,Creatief,Impact — dailylearnings @ 11:18 am

Johan Vermeersch, voorzitter van FC Brussels, bood afgelopen weekend zijn excuses aan voor een iets te felle uitval naar een van zijn spelers. ‘We leven in een andere tijd waarin ik me meer gematigd zal moeten leren uitdrukken’, aldus Vermeersch. Het woord ‘discriminatie’ en ‘racist’ worden tegenwoordig snel uitgesproken. Als geboren Nederlander had ik ook gerust zo nu en dan al van me kunnen laten horen…

Ook sponsor KIA besloot om zijn contract met FC Brussels eenzijdig op te zeggen. Een ideologische of een opportunistische keuze? Wie wist er immers voor dit kleine debacle wie de hoofdsponsor van FC Brussels was? En wie weet het nu? Het was een slimme en snelle zet van dit automerk en het heeft hen waarschijnlijk beste return in jaren opgeleverd. Dat zal op zijn minst door de gedacht van de communicatieverantwoordelijke gegaan zijn. Maximaal profiteren van de gemaakte investeringen. Als marketeer en communicator vind ik het dus een slimme zet van ed KIA boys. Ben benieuwd of ze genoegen nemen met de excuses van Vermeersch en op de shirts van de spelers (zwart en wit) blijven staan.

Oja, Meneer Vermeersch u laat maar even iets weten als u echt van plan bent om een communicator voor de ploeg aan te stellen. Samen komen we er wel uit….

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Blog op WordPress.com.

%d bloggers op de volgende wijze: