Daily Learnings

oktober 10, 2007

Wie geeft mijn emailadres weg?

Filed under: Creatief,Internet — dailylearnings @ 8:18 am

 Een trucje om via Gmail bij te houden wie er wat doet met jou emailadres dat je bij deelname aan acties ed steeds moet opgeven.

  1. Stel je emailadres = username@gmail.com
  2. Bij de deelname geef je dan als emailadres op username+sitename@gmail.com. Waarbij jezelf bepaalt welk ander woord je ipv ‘sitename’ wenst te gebruiken maar het zou de naam van de site kunnen zijn waar je je emailadres moet ingeven. Zolang je maar kunt bijhouden welk adres je waar hebt achter gelaten.
  3. Als Gmail een “+” in een emailadres ziet staan dan zal het de karakters links van deze “+” gebruiken om het emailadres te vormen waar de email naartoe moet worden gestuurd. In dit voorbeeld zou het dus gestuurd worden naar username@gmail.com.
  4. In je Gmail account kun je nu een search doen op het emailadres username+sitename@gmail.com. De lijst van zoekresultaten geeft meteen de spammails die je ontvangen hebt op dit emailadres en weet je ook meteen via welke site ze je emailadres gekregen hebben.

Let wel het is geen truc om geen spam meer binnen te krijgen  maar het geeft je wel een zicht op de wie je adres heeft weggegeven zonder dat je daarvoor misschien toestemming hebt gegeven.

2 reacties »

  1. ik vraag mij af wij de hele tijd mijn email adress zit op te geven bij allerlei sites

    ik word er helemaal krankjorum van dit moet echt ophouden maar ik heb al een vermoeden

    en als die klopt dan is die persoon nog niet klaar met mij

    Reactie door hans — augustus 29, 2010 @ 9:54 am | Beantwoorden

  2. waar is mijn Email box van mcharfia63@gmail.com
    ik krijg geen toegang!

    Reactie door mcharfia63 — juni 7, 2011 @ 6:23 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

