Daily Learnings

oktober 2, 2007

Citroën corporate blogging met de nieuwe C-crosser

Filed under: Advertising,Impact,Internet,Online advertising — dailylearnings @ 1:48 pm

Blog C-crosserVorige maand lanceerde Citroën zijn nieuwe wagen SUV (Sports Utility Vehicle): C-Crosser. Ter ondersteuning van de totale campagne werd ook ‘het internet’ ingeschakeld. Enkele vooraanstaande bloggers/internauten kregen de avant première van de wagen te zien en de volledige lancering kon via een weblog worden bijgehouden. Bij Digimedia vinden ze het feit van de blog niet belangrijk maar ik denk daar toch anders over. Het Financieel Dagblad (NL) schreef onlangs nog een volledig artikel over het feit dat de traditionele marketeers de weg naar het internet niet vinden of aandurven. Corporate blogging komt al helemaal niet van de grond. Als een bedrijf het dus aan durft om zijn lancering te ondersteunen met een blog dan juich ik dat volledig toe.

Er moeten meer van dergelijke en echt gewaagde interactieve projecten worden opgezet om de effectiviteit van het medium en de gedachtegang te onderstrepen. Niet (alleen) de cijfers maar de algemene markt perceptie zal het uiteindelijke nut ervan bepalen. De blog van de C-Crosser scoort daarbij prima in de zoekresultaten van de zoekmachines en er is een SEA campagne opgezet. In de print advertentie wordt primair doorverwezen naar de blog en niet naar de algemene website of speciale minisite. Een prima combinatie van de verschillende online kanalen met een offline ondersteuning…

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Blog op WordPress.com.

%d bloggers op de volgende wijze: