Daily Learnings

september 6, 2007

Liefde voor Opera komt met de jaren

Filed under: Diverse,Life,Life Changing — dailylearnings @ 5:27 pm

PavarottiMijn ouders zijn altijd grote operaliefhebbers geweest. Mijn vader en moeder hebben lang samen in een koor gezongen en mijn vader doet dat nog steeds. Als kind kon ik dat moeilijk waarderen. Het was tenslotte niet erg cool om tegen je vrienden te zeggen dat je op een zondagmiddag samen met je ouders naar een 2 uur durende opera had zitten luisteren. Maar door de jaren heen keer je weer terug naar de roots en besef je dat je ouders uiteindelijk zo’n slechts smaak toch niet hadden. Ondertussen heb ik al heel wat opera’s mogen aanhoren. Alhoewel ik een groter fan ben van een sopraanstem (Maria Callas, Kiri Te Kanawa,…) dan een tenor is het verlies van Luciano Pavarotti groot te noemen. Niet alleen om zijn fijne en warme geluid maar met het ogenschijnlijk enorme gemak waarmee de man zong. Dat heeft hij voor mij altijd voorgehad op de andere twee grote heren Domingo en . Geen slechte zangers maar ze zongen niet met hetzelfde gemak als onze zwaarlijvige vriend. Maar zijn stem zal nooit verloren gaan – to concur death you only have to die – ….

Link:

Pavarotti – Nessun Dorma
Pavarotti -Caruso
De Standaard

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

