Daily Learnings

april 20, 2007

Interactive online advertising

Filed under: Creatief,Internet,Online advertising — dailylearnings @ 9:35 am

WendyDe online advertisingwereld is constant aan het wijzigen. Er wordt creatiever nagedacht en vooral de mogelijkheden van het internet in combinatie met de nieuwe technologieen worden uitgeprobeerd. En zo ontstaan er initiatieven waarbij je als surfer bepaald wat er op je scherm gebeurd. Althans dat denk je…. De dames van Temtation Island doen wat je intikt… Jouw woorden zijn gekoppeld aan een lijst van keywords die weer gekoppeld zijn aan een aantal filmpjes die handig aan elkaar worden gekoppeld. Maar leuk gedaan en ik kan me voorstellen wat de meest ingetikte opdrachten zijn.

Zo botste ik vandaag ook op een promotiesite van T-mobile in Nederland. Wendy neemt me bij de hand en stelt me allerlei vragen. Ik tik in en Wendy reageert. Opnieuw een lijst van woorden en gekoppelde actie. Zo reageert Wendy identiek op ‘bioscoop’ en ‘concert’. OK alles heeft zijn beperkingen maar het is een leuke interactive manier om met je potentieel publiek in contact te komen en vooral om een intensief contact met je publiek op te zetten. Je bent zo enkele minuten met Wendy bezig en dat is al heel wat meer dan menige babe op en billboard of banner heeft mogen ontvangen.

Interactiviteit in online advertising die verder gaat dan ‘geef me al je gegevens en misschien win je wel iets’. Ik ben er helemaal voor….

2 reacties »

  1. Thanks, always good posts on your blog!

    Reactie door Desktopjunk — april 22, 2007 @ 7:47 pm | Beantwoorden

  2. […] Bloglink: Interactive online advertising […]

    Pingback door Beter goed gekopieerd dan slecht gevonden « Daily Learnings — augustus 23, 2007 @ 11:48 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

