Daily Learnings

december 20, 2006

Armoede

Filed under: Impact,Life — dailylearnings @ 7:10 pm

Deze week ontving ik een onthutsende mail met bijgevoegde foto van mij vriend Greg. Ik wilde dit even met jullie delen (probeer eerst de tekst te delen):

Armoede Beste vrienden,

Hierbij mijn oproep om ter gelegenheid van onze komende “kerstroes” ook eens
aan de andere “kant” te denken.

Het is niet mijn gewoonte om dit soort mails door te sturen, maar in deze
tijden van vreugdevol samenzijn, cadeautjes uitdelen en kalkoenen vreten zou
ik willen stilstaan bij de mensen die het minder breed hebben.

Deze foto komt van een dame uit Madrid. Ze bewijst dat er overal, overal ter
wereld armoede voorkomt. Het is aangrijpend om deze arme vrouw te zien in de
straten van Madrid,met gescheurde kleren en plastic zakje in de hand. Wees
niet ongevoelig en stuur deze foto door om onze samenleving te
sensibiliseren voor het onrecht dat nog steeds bestaat.

Zalig kerstfeest!

…..you learn a little every day :o)

2 reacties »

  1. Sta mij toe even te zeggen dat dit gewoon een lekker stuk is dat zich daar zelf van bewust is en dat mee is met de laatste mode. Bovendien is het daar niet bepaald koud en heeft ze er net een dag shoppen op zitten. Als uw commentaarstuk ironisch bedoeld was, dan heb je mij lekker te grazen genomen.😀

    Reactie door Johannes — maart 16, 2010 @ 2:29 pm | Beantwoorden

    • misschien doet ze deze kleren aan om niet voor schuld te staan op de straten en is wel echt arm en boven dien weetje maar nooit wat er in die dastjes zit misschien is het wel gebedeld iets. en ook in madrid kan het wel koud zijn dus ik ben niet helemaal eens met Johannes, maar misschien is het wel een lekker stuk dat wel maar wel een arme stuk.

      Reactie door mohamed — juni 20, 2010 @ 11:28 am | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

