Daily Learnings

oktober 7, 2006

Ze waren er weer

Filed under: Diverse — dailylearnings @ 8:21 am

JehovaHet was alweer een hele tijd gelden maar deze morgen stonden ze weer voor de deur. Keurig in het pak met een tasje rond de schouder. Onze vrienden van Jehova met hun oodschap over de liefde van God en vrede op aarde. Een prachtige boodschap en een moedig initiatief om deze boodschap op een zonnige zaterdagmorgen te gaan uitdragen. Maar als ik ’s morgens in mijn ochtenjas rondloop heb ik liever iets anders aan mijn hoofd.

En toch moet ik die mannen bewonderen. Elke week je vrije dagen opofferen om langs de straten de boodschap te gaan verkondigen wetende dat je bij negen van de tien deuren een onbeleefde reactie zult krijgen.

Ze zullen hun pleizer halen uit het dienen van God en de kleine succesen die ze boeken in hun queeste.

Wie het kleine niet eert ….

Oja, ik stond dus in mijn ochtendjas en heb ze vriendelijk gezegd dat ik hun brochure zou doornemen. “We komen weleens terug als het beter past” was het antwoord. Niet helemaal de bedoeling maar ben nu eenmaal vriendelijke van inborst heb gezegd dat het een goed idee was 😮

2 reacties »

  1. Jij komt dus op de groene lijst terecht van potentiële bekeerlingen :o)

    Reactie door Jacob — oktober 10, 2006 @ 6:22 pm | Beantwoorden

  2. Hun angst welke deze mensen hebben voor het Wachttorengenootschap en de sociale controle welke ze hebben van uit hun gemeente is niet te bewonderen. Door het continu herhalen van bepaalde regels en zinssnedes geloven ze “oprecht” in het goede.

    Greetzz van een ex jehovah’s getuige.

    Reactie door Peter — december 20, 2006 @ 6:20 pm | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

