Daily Learnings

juni 7, 2006

Gaming, Marketing & Advertising

Filed under: Diverse — dailylearnings @ 2:12 pm

Ik heb me gisteren weer eens laten vangen aan een seminar waarbij de verwachtinge altijd veel hoger zijn de uiteindelijk outcome van zo'n avond. Nu weerniet anders. Stichting Marketing organiseerde een avond rond Gaming Marketing gepresenteerd door de gaming deardevil Frank Molnar. 80% waste en 20% interessant tot boeiend. Laten we die 20% dan maar gebruiken om de avond te evalueren en de rest als les voor een volgend seminar.

67% van Vlaamse bevolking tussen 13 en 30 jaar is bezig met gaming. Gaande van fighting games zoals Tekken tot Singstar spelletjes. Een niet te onderschatten doelgroep dus waarbij de trends voor de komende jaren zich nog verder zetten. Waar we vroeger nog lui in de zetel konden hangen om een spel te spelen zal er in de toekomst nog meer een input van de speler verwacht worden. "Off the couch" of"Bejond the joystick" zijn de mooie termen daarvoor.

Ook naar advertising binnen de gaming wereld worden harde cijfers voorgelegd. Een lager bereik dan een beetje website maar een adrecall die vele male hoger ligt dan online waar de meeste surfers ondertussen een nlindspot hebben opgebouwd voor alles wat op een banner lijkt.

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

%d bloggers op de volgende wijze: