Daily Learnings

juni 1, 2006

Boek zonder hard cover

Filed under: Diverse — dailylearnings @ 9:40 am

wembley

Dit is fragment nummer 196 van het boek "Wembley" van Richard Osinga.

Ik loop het veld op. Ik kijk om me heen, naar alle kanten, maar niemand lijkt iets te zien. Ik heb geen hesje, dus de keuze is makkelijk. Ik ben bij Van der Vaart, Ibrahimovic, Galásek.
Ik krijg de bal. Ik zet aan. Recht op Pasanen af. De lange, witte Pasanen. Hij oogt traag, en zijn eerste meters zijn ook niet best. Ik maak een simpele schijnbeweging. Hij staat als aan de grond genageld.
Ik zie niets meer dan mijn eigen voeten en de bal. Ik ben op volle snelheid, en toch raak ik met elke pas de bal even aan, een klein, subtiel tikje. Van Damme lijkt stil te staan wanneer ik met een wijde boog om hem heen ga.
Lobont staat midden in het doel. Hij komt niet op me af. Geen stiftje dus. Ik besluit de bal achter mijn standbeen langs in de hoek te schieten. Lobont duikt niet. De bal rolt in het net. Ik draai me om en ren op mijn teamgenoten af. Ik wil Van der Vaart omhelzen, maar hij stapt achteruit. Iedereen staat stil. Pasanen en Van Damme staan nog op de plaats waar ze stonden toen ik ze uitspeelde. Ik bal mijn vuist en wil springen, de armen in de lucht, maar ik doe het niet. De anderen staan daar maar.
Koeman knikt met zijn hoofd naar de zijlijn en twee heren in zwarte trainingspakken komen naar me toe. Ze zijn niet onvriendelijk, al houden ze me misschien iets steviger vast dan nodig. Ze brengen me naar de uitgang van het trainingscomplex en laten me dan gaan.

Naar het beginDoe meeLees verder

Geef een reactie »

Nog geen reacties

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

